Uczniowie klasy 4a gr.I

Dzisiaj nauczę Was, jak tworzyć pytania szczegółowe z can.

1.Przeczytaj moje wyjaśnienia:

Pytania szczegółowe tworzymy według wzoru:

What +can+osoba+czasownik

np. What can you cook? (Co potrafisz ugotować?)

Przykładowa odpowiedź:

I can cook spaghetti. (Potrafię ugotować spaghetti.)

 

 2.Wykonaj do zeszytu ćwiczenie 4 str. 65 z podręcznika.*

*Słówka niezrozumiałe sprawdzaj w słowniczku na str. 70 lub w innym dowolnym.

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Zadanie dla uczniów kl. 4a gr. I na 30 marca (poniedziałek) 

 

I.Z rozsypanek wyrazowych utwórz pytania i krótko na nie odpowiedz (tak lub ×- nie) .

Can he play chess well?          Palbo ×

   P Yes, he can.

   × No, he can’t.

 

  1. snakes/swim/can/?   P
  2. can/dance/Tom/?     ×
  3. cook/can/they/?       ×
  4. they/can/a bike/ride/fast/? P
  5. you/whistle/well/can/?         P
  6. speak Chinese/you/can/?   ×
  7. your father/drive/a car/can/?     P

 

  1. II.*(zadanie dla chętnych, oddzielnie oceniane)

Wymyśl 5 pytań z „can”, które zadałbyś nowej koleżance lub koledze. Zapisz te pytania.

 

Zadania prześlij przez Librusa lub na maila   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Witam moich Uczniów z kl. 4a gr. I,

 

Zamieszczam dla Was wytłumaczenie, jak się tworzy pytania z czasownikiem „can” (umieć, potrafić).

 

W pytaniach "can"  stawiamy na początku zdania, czyli robimy to według następującego wzoru:

 

Can + osoba + czasownik+ reszta zdania ?

 

np. Can you play the guitar? (Czy umiesz grać na gitarze?)

 

Odpowiadamy: Yes, I can. (Tak) lub No, I can’t. (Nie)

 

Popatrz na pozostałe przykłady:

 

Can I swim?   Yes, I can./No, I can't.

Can you swim? Yes, you can./No, you can't.

Can he swim? Yes, he can./No, he can't.

Can she swim? Yes, she can./No, she can't.

Can it swim? Yes, it can./No, it can't.

Can we swim? Yes, we can./No, we can't.

Can you swim? Yes, you can./No, you can't.

Can they swim? Yes, they can./No, they can't.

 

 

I-ja

You-ty

he-on

she-ona

it-ono

we-my

you-wy

they-oni, one